Zobrazit košík   

Originální náhradní díly Zetor

d1 Pouze originální náhradní díl Vám může zajistit pro traktor dlouhou životnost a spokojenost s jeho výkonem. Zetor již delší dobu používá originální značení a balení svých dílů Zetor. Od loňského roku Zetor přistoupil i k označování jednotlivých dílů čárkovým kódem. Tento kód nejenže odlišuje originální díl od dílu neoriginálního, ale v kódu je dále zanesen údaj, kdy byl díl ze skladu vyskladněn, kdo tento díl balil, kdy byl vyroben a dále má svou nesmazatelnou známku. V našem skladu najdete okolo 11 000 druhů dílů na traktory Zetor. Zboží zasíláme balíkem k zákazníkům do 24 hod.

Na originální náhradní díly ZETOR Vám poskytujeme záruku 24 měsíců v případě montáže naším autorizovaným servisem!

Doprava náhradních dílů zajištěna do 24 hod.


Zkoušky „zaručeně kvalitních“ „originál ZETOR“ náhradních dílů
a podobných nabídek


ZETOR, a.s. stále rozvíjí aktivity v oblasti kontroly originality náhradních dílů a monitorování vlivu neautorizovaných výrobců a dovozců neoriginálních dílů na traktory ZETOR na trzích afilací ZETORu i nezávislých importérů a dealerů po celém světě.

V letních měsících tohoto roku jsme se zaměřili na velmi vyhledávané nabídky především vysoce obrátkových náhradních dílů, které se na našem trhu hojně vyskytují.

Vybrali jsme pro Vás dva produkty, které se nabízejí za „bezkonkurenční“ cenu především prostřednictvím společnosti se sídlem v Brně a blízkém okolí. Kvalitu takových produktů nabízených těmito neautorizovanými prodejci jsme si nechali odborně posoudit.

Kontrola byla provedena na dílech:
  • vodní čerpadlo kat. číslo 6201 0615
  • lamela náhonu kat. číslo 7201-1150

...a výsledky posuďte sami:

I. Proměření součásti kat. číslo 6201 – 0615 vodní čerpadlo

Skříň vodního čerpadla – napohled nerovnoměrný odlitek, po demontáži byly v tělese zjištěny neodstraněné otřepy po opracování, na vnitřní ploše pod odstředivým kolem nálitky po nedokonalém naformování, z nichž bylo možno oškrábat slévárenský písek viz foto č.1 a 2. Při poklepání vypadlo z tělesa ještě několik zrnek ostrých tvrdých nečistot. Výstupní a vstupní hrdlo uvnitř hrubě odlito. Při proměření bylo zjištěno nedodržení průměrů vstupního a výstupního hrdla.

  • Hřídel – neprovedeno odlehčení mezi ložisky, drážka pro pero neprovedena dle výkresu a v místě, kde mělo být chromování, byla hřídel rezavá viz foto č. 3.


  • Odstředivé kolo - nedodržena šířka lopatek ani jejich pracovní výška.
  • Unášeč – do jednoho ze závitů nebylo možno volně zašroubovat šroub.

Závěr:

Součást nelze použít jako náhradní díl pro traktory Zetor.


II. Proměření součásti kat. čís 7201-1150 náhonová lamela

Obložení lamely není schválený typ obložení. Schválené obložení Zetor je od fy Reibestos. Použití neschváleného obložení na lamelách má za následek sníženou životnost lamely, prokluz při vyšším výkonu motoru a v neposlední řadě zvýšené opotřebení tlačných věnců spojky.
Náboj lamely – neodpovídá výkresové dokumentaci, tzn.,že je o 5mm užší a tím menší dosedací plocha mezi drážkami náboje a spojkovou hřídelí. Při zvýšeném výkonu motoru dochází k nadměrnému opotřebení náboje i spojkové hřídele.


Závěr: 

Součást nelze použít jako náhradní díl pro traktor Zetor.


Používáním právě takových náhradních dílů při opravách traktorů ZETOR ztrácí zákazník veškeré záruky na opravu stroje i na stroj samotný! Navíc sám nebo společně s prodejcem takových náhradních dílů přebírá zodpovědnost za další možné způsobené škody na stroji!! A v neposlední řadě i za škody takovým strojem způsobenými!!!


ZETOR, a.s. tedy opět apeluje na používání výhradně originálních náhradních dílů při opravách traktorů ZETOR, které lze zakoupit v síti autorizovaných prodejců Zetor po celém světě.

Pokud jste se setkali nebo setkáváte s obdobnými nabídkami náhradních dílů, které se mnohdy na první pohled s originály neshodují a přesto jsou prezentovány jako „zaručeně originální ZETOR“, neváhejte nás kdykoliv informovat.


Pirátství – zneužívání značky ZETOR – Sady vložených válců ve falšovaných obalech

ZETOR, a.s. ve spolupráci s našimi sesterskými společnostmi v zahraničí i s nezávislými distributory v Evropě dlouhodobě pracuje na snížení vlivu aktivit neautorizovaných dovozců do jednotlivých zemí, kde převážně distribuují neoriginální náhradní díly na traktory Zetor. Dobré výsledky se nyní již začínají dostavovat.

Díky výrazné aktivitě společnosti ZETOR POLSKA, Sp. z o.o. se v měsíci dubnu podařilo odhalit jeden distribuční kanál, kterým se dostávají především na polský trh neoriginální sady vložených válců, a to ve falšovaných "originálních" obalech Zetoru P.D.C., a.s. Sady byly složeny z polských a indických položek neodpovídající kvality a byly podvodně vydávány za originální tím, že byly baleny do těchto falzifikátů originálních obalů.



Původce těchto dílů byla společnost AGRO-RAMI. Ihned následovalo jednání Zetor Polska s tímto neautorizovaným distributorem. Díky včasné informovanosti, vzorové komunikaci a rychlému jednání se během necelého měsíce podařilo, aby společnost AGRO-RAMI po písemné výzvě okamžitě stáhla z prodeje veškeré zboží, které měli na skladech ve falešném balení „Zetor PDC ORIGINAL“ a současně rozeslala svým odběratelům dopisy, ve kterém je na tuto skutečnost upozorňuje s žádostí o zastavení dalších prodejů těchto nezákonných falzifikátů.


Zetor Polska nám tedy ukázal cestu, že společnými silami můžeme do určité míry korigovat i takovéto pirátské dovozy do jednotlivých teritorií. Taková práce spočívá především v tom, že autorizovaní distributoři budou instruovat a motivoval svoji dealerskou síť tak, aby odhalovala aktivní činností všech pracovníků takovéto zdroje. Pomůckou v takovém sledování může být sledování inzerce, kontrolní nákupy u těchto pirátských distributorů atp.
Je vidět, že takováto aktivita přináší svoje výsledky a to nejen v lepším prodeji kvalitních originálních dílů na teritoriu, ale i v lepším vnímaní značky ZETOR v souvislosti péče o kvalitu svých výrobků.

Zákazníky je třeba neustále upozorňovat, že pouze nákup ND u autorizovaných prodejců Zetor poskytuje jistotu, že zákazník nakoupí kvalitní originální díl, na který mu bude poskytnuta dvouletá záruka a zároveň i kvalitní servis od vyškolených mechaniků.
Používáním právě takových náhradních dílů, jako nabízela společnost AGRO-RAMI, při opravách traktorů ZETOR ztrácí zákazník veškeré záruky na stroj a navíc přebírá plnou zodpovědnost i za škody takovým strojem způsobenými!!!
Výrazně tedy doporučujeme k opravě traktorů Zetor používat výhradně originální náhradní díly, které lze zakoupit v síti autorizovaných prodejců Zetor po celém světě.


Proč nakupovat originální díly do brzdových systémů traktorů ZETOR

Ze strany některých našich zákazníků jsme často kritizováni, že některé námi dodávané díly jsou předražené a že na trhu jsou k dostání levnější díly od renomovaných firem.
Jednou z často kritizovaných položek jsou brzdové destičky k předním kardanovým brzdám traktorů Forterra. Originální brzdové destičky od firmy KNOTT jsme z tohoto důvodu dali porovnat s levnějšími neoriginálními destičkami od firmy TEXTAR ve VÚTr.

Výsledkem bylo následující zjištění:

„Přestože oba dva typy brzdových destiček mají podobné brzdové účinky (stejný koeficient tření) při dlouhodobějším brzdovém zatížení se brzdové destičky TEXTAR zahřejí o více jak 400° C oproti stejné zkoušce s destičkami od firmy KNOTT, u kterých teplota dosáhne pouze 200° C. Navíc při dosažení teploty cca 600° C u destiček TEXTAR dochází ke značnému snížení brzdného účinku.
Závěrečné stanovisko k použití brzdových destiček od firmy TEXTAR i od jiných výrobců podobného sortimentu ND VÚTr a tedy ani ZETOR P.D.C. nedoporučuje!
Toto stanovisko je zdůvodněno zejména bezpečností provozu traktoru. Navíc použití neoriginálních brzd. destiček má značný vliv na životnost dalších částí brzdového systému např. brzdových kotoučů, třmenů brzd, těsnících elementů, které mohou být vysokou teplotou ohřátí brzdových destiček značně znehodnoceny.

Místo hliníku plast?

Každá obchodní společnost se setkává s případy kdy zboží žádané zákazníky se stane nedostupným, ať jsou pro to důvody jakékoliv, např. výpadek ve výrobě nebo odstavením výrobní technologie z důvodu stáří aj. S druhým případem jsme se setkali v jedné slévárně hliníku na podzim 2007, kde museli pro stáří odstavit natrvalo zařízení pro naše odlitky na výrobu tělesa a hrdla termostatu pro traktory UŘ I. Tato slévárna ani neměla zájem na těchto dílech nadále spolupracovat. Oslovili jsme tedy několik sléváren jak v ČR, tak v SR. Odezva byla vždy stejná, stávající formy nelze použít pro používané technologie, nabízeli však vyrobení nových forem - každou přibližně za několik set tisíc korun.

To sice byla cesta, jak tyto položky zajistit do budoucnosti k obchodování, ale pokud bychom chtěli návratnost forem v rozumném čase, tak při počítání konečné ceny výrobku nám vycházelo obrovské zdražení. Cena materiálu, rozpočítání ceny formy, cena za opracování = řádově 200% navýšení ceny.

S tímto stavem jsme se nehodlali smířit, proto jsme začali hledat jinou cestu. Počátkem roku jsme byli osloveni firmou s nabídkou lisování plastů. Navíc nabízeli výrobu forem ve své vlastní nástrojárně. Při první návštěvě a prohlídce této společnosti jsme vzali na ukázku zmíněné hrdlo a těleso termostatu ke konzultaci. Velmi příjemně nás potěšil přístup jednatelů k našemu problému. Během dvou týdnů jsme obdrželi vše potřebné k dalšímu jednání. Cena za výrobu forem byla mnohem rentabilnější. Co nás však zaujalo byla cena za hotový výrobek, která je pro zákazníka rozhodně přijatelnější. Při zachování stávající prodejní ceny a při udržení počtu prodaných kusů je návratnost forem do necelých 3 let.

Nechali jsme tedy posoudit VúTr. a.s. vhodnost navrhovaného materiálu z hlediska použití pro daný účel. Tento materiál odolný teplotám převyšujícím teploty v chladícím systému a odolávající používané chladící kapalině byl schválen, a tak jsme se pustili do dalších kroků.
Nejprve nám byly dány k posouzení tvary dílů, bylo provedeno několik úprav k zajištění pevnosti tvaru, které neměly vliv na funkčnost. Po schválení na VúTr. a.s. jsme tedy nechali zpracovat výkresovou dokumentaci, která byla rovněž posuzována a schválena VúTr. a.s. Poté pro nás nastalo období „čekání“, bylo nutno nakreslit a vyrobit formy a nalisovat referenční vzorky.
Konečně jsme se dočkali prvních vzorků hrdla, které jsme okamžitě předali k proměření a zkouškám těsnosti a odolnosti teplotám. Nedostatek v rovině těsnící plochy byl odstraněn seřízením lisování a druhé vzorky již prošli bez závad.
Po dodání a proměření vzorků těles termostatu musela být provedena i úprava na formě, to se opakovalo ještě jednou a teprve třetí vzorky prošly bez připomínek.
Současně s touto změnou jsme museli řešit jiný. Plast není elektricky vodivý a museli jsme tedy vyřešit způsob kostření čidla teploměru, které bylo dosud přes hliníkové těleso termostatu. Řešením se ukázalo použití normalizované podložky s jazýčkem s dovrtanou dírou pro šroub a zinkovanou povrchovou úpravou. K tomuto novému řešení jsme zpracovali i návod k sestavení.
Brzy po uvedení do prodeje nám prodané množství ukázalo jaký byl hlad především po tělese termostatu, kterého jsme prodali za první tři měsíce o 30% více než historicky průměrně za celý rok.
A doufáme, že nám – Vy naši zákazníci – pomůžete v tomto trendu pokračovat.

Další informace a návody k produktu poskytne naše prodejní nebo nákupní oddělení.


Ojnice a ozubené kolo z Číny

Současně s ojnicí jsme zakoupili i ozubené „Přesuvné kolo“ (5511-1930) do převodovky. Po provedení měření u tohoto kola, dopadl tento díl tragicky.
Kolo 30 zubů překračuje tolerance tvaru zubů, rozteče zubů a radiální házivosti. Kolo 25 zubů překračuje tolerance tvaru zubů, rovinnosti zubů, rozteče zubů a radiální házivosti tak, že ve spojení se vzorovým protikolem nešlo soukolím protočit. Tepelné zpracování naopak dopadlo dobře, je v toleranci.
VÚTr a.s. vydal nemilosrdné stanovisko - rozměrově součást nevyhovuje výkresové dokumentaci a nelze ho použít jako náhradní díl pro traktory ZETOR z výše uvedených důvodů.
V praxi by mělo použití tohoto kola - tedy pokud se podaří namontovat - za následek velmi těžké řazení a převodovka bude přinejmenším hučet.

Aktuality

Zobrazit všechny

Nahoru